Saturday 17 March 2012

PTPTN Ohh PTPTN

My second blog post. Hewhew. Assalamualaikum. Rasa excited bila dapat share dengan public. Selama ne tulis blog,certain people je yang boleh baca kan. Hee okayy taknak buang masa. Sekarang aku nak cakap pasal PTPTN. Taw PTPTN?? Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional. Alaa yang bagi kita-kita pinjam dwet tu. Biasa laa dah kalaw result macam tutt,memang mimpi laa nak dapat biasiswa JPA ke,MARA ke kan. Dapat loan PTPTN pon dah kira besar rahmat laa. Alhamdulilah. Haa ne ade satu cerita menarik pasal dwet PTPTN.

Aku register semester baru ne pertengahan bulan 11 tahun 2011. Lagi 3 minggu lagi final aku dah nak mula. Maksudnya lebih kurang sebulan macam tu habes laa semester ne. Malangnya..yaa distresskan perkataan itu okayy.. MALANGNYA,dwet PTPTN kami tak masuk lagi. Haha okayy aku gelak geram sebenarnya -..- . Pengurusan kolej cakap ada masalah kebenda entah. Siap diorang lampirkan notis dari PTPTN. Pesoalannya sekarang,(berdasarkan bancian yang aku buat laa kan),kenapakah kolej aku je yang dapat lambat?? Aku tanya member-member aku yang study kat private college laen,semua jawab dah dapat. Dapat tyme awal-awal register pulak tu. Perghh hangat je hati dengar. Salah siapakah semua ini?? Jeng jeng jeng!! >.<



jumpak kat Google.style nohh :D

Aku taknak laa blame mana-mana pihak. Karang cakap aku mahasiswa tak mengenang budi laa pulak kan. Cuma aku kesiankan kengkawan aku yang majoritinya bukan datang dari kalangan orang yang berada. Imagine laa,aku yang mak bapak dok support tetiap bulan pon dah tinggal nyawa-nyawa ikan je nak survive,inikan pulak diorang yang betul-betul mengharap pada PTPTN je. Bebudak UTM maybe tak terasa sangat. MAYBE laa,sebab kitorang tak final lagi. Bebudak UiTM laa kesian. Sekarang diorang tengah final. Nanti dwet masuk,elok semester ne pon dah habes. Kesian kan?? See aku memang baek hati :D .

Ne cuma pandangan peribadi aku. Korang maybe cakap --> Ek eleh minah ne,PT lambat masuk pon jadik isu ke?? Perlu ke nak cerita kat blog?? Ehh kau dah kenapa mat/minah?? Blog aku,suka aku laa nak post pasal ape pon. Hewhew. Pandangan setiap orang berbeza. Korang boleh sokong or bangkang statement aku. Waa open minded maa :D . So tu je laa kot. Hewhew. Assalamualaikum :D

No comments:

Post a Comment